MENÜ

Darkorbit
Az online űrhajós játékok rajongóinak.

Kezdetben érdemes próbákat csinálgatni.

A próbák feladatok, amelyek segíthetnek abban, hogy a játékot jobban megismerd. Ezenkívül, ha sikeresen kiálltad a próbát, jutalmat is kapsz. Ilyen külön feladatokra a Próbák menüpontban jelentkezhetsz. A megbízásokat sorrendben kell teljesíteni.
Egyidejűleg 3 próbát vállalhatsz el.
Teljesíthető két hasonló követelményű próba, viszont ha olyan feltételt teljesítesz amely két próbában is éppen aktuális, csak annál a próbánál íródik jóvá amelyik éppen ki van jelölve. A játékban a képernyő bal oldalán középen a fehér csillagra kattintva nyílik egy ablak, ez mutatja az elvállalt próbákat:

A próba ablak címsorában a 3 karika jelzi, hogy 3 próbát vállaltál el. Az egyik karikára kattintva aktiválható egy (másik) próba:

És javaslom a bónuszdobozok begyűjtését és az űrlabor fejleszlését.


A bónusz-dobozok kicsi, a világűrben szétszórt dobozok, amelyeknek a tartalma nagyon hasznos. A bónusz-dobozok minden térképen megtalálhatók.

A bónusz dobozok tartalmazhatnak:
  • Lézer-lőszert (I vagy II. osztályú)
  • Kreditet
  • Uridiumot
  • Jackpot-eurót a jackpotod számára
  • Extra energia a GalaxyGates-hez
  • Bankolási duplázó (vagy többszöröző) - ez igen ritkán fordul elő

Tipp: A PvP térképen (4-X) a normál tartalomnál 50%-kal nagyobb a bónusz dobozok tartalma (kivéve 4-4n és 4-5n, mert ott nincs bónusz doboz)

Az űrlabort űrpilótaként minden bizonnyal gyakran felkeresed, ez ugyanis a játék szempontjából egy központi hely, ahol a játék teljes felépítése áttekinthető. (Régebben a labor volt ezen az oldalon.) Az űrlaborban kezelheted az összes modult, olyan, mint egy irányítóközpont. Itt ellenőrizheted és határozhatod meg az építmények és a modulok működését.

Az űrlabor egyes elemei:
  • alapmodul
  • szolármodul
  • raktármodul
  • három nyersanyaggyűjtő prometium, endurium és terbium ércek számára
  • két alapszintű finomító prometid és duranium előállítására
  • egy bonyolultabb finomító promerium előállítására
  • egy hipermodern finomító seprom előállítására
  • xenomodul
  • transzportmodul
Ha szeretnél egy tárgyról vagy modulról további információt kapni, csak kattints rá. Kattintásra megjelenik a modul menüje és áttekintheted az ott folyó fejlesztéseket, illetve aktiválhatod vagy kikapcsolhatod a modult. (Figyelem: az alapmodul nem kapcsolható ki!) Láthatod, hogy egy sor különböző modult használhatsz az űrlaborban, ám némelyiket ki kell építened, mielőtt használni tudnád. Erről bővebben később.

A szerkezet ki- és felépítése

Amikor először lépsz be az űrlaborba, négy modult találsz ott, amelyeket már a játék kezdetén is használhatsz: a raktármodult, a szolármodult, a transzportmodult és az úgynevezett alapmodult.

Kezdetben ezek a modulok mind 1. szintűek, de mindegyiket kívánságod szerint kiépítheted (legfeljebb a 20. szintig). A magasabb szint természetesen fejlettebb működést is jelent, ám a kiépítés ára egyre magasabb. Az 1. szintről a kettes szintre való fejlesztés még viszonylag olcsó, ám például a 19. szintről a 20. szintre való lépés jelentősen drágább. Minden kiépítéskor nő a fogyasztás is: több prometiumot, enduriumot, terbiumot és kreditet ill. uridiumot kell befektetned.



A modulok

A kezdő modulok (alapmodul, szolármodul, transzportmodul és raktármodul) az űrlabor alapjai, ezek nélkül nem viheted sokra a játékban. Tehát nem árt, ha fejlesztgeted és egy szemedet mindig rajta tartod.

Ám ha igazán sikeres akarsz lenni, akkor nem elég a biztos alapokat lerakni. A modulok hatékonyságát igazán úgy használhatod ki, ha további fejlesztéseket indítasz el, ezekről lesz szó a továbbiakban. Ám először a legfontosabb információk az alapvető modulokról.
  • Alapmodul
    • Az alapmodul a teljes kutatóbázis szíve, az alapmodulhoz kapcsolódik az egész szerkezet. Ebből az következik, hogy egyik modulnak sem lehet fejlettebb a szintje mint az űrlaboré, különben nem tudná irányítani az egész űrlabort. Minden modult tehát csak max. arra a szintre építhetsz ki, amilyen szinten az alapmodul jelenleg van.
    • Példa: a szolármodult nem építheted ki a 16. szintre, ha az alapmodul még csak a 12. szinten van. Ha azonban az alapmodul mondjuk a 18. szinten van, akkor a szolármodult eddig a szintig szabadon építheted.
  • Szolármodul
    • Ha az alapmodul az űrlabor szíve, akkor a szolármodul a tüdeje. A szolármodulból kapja az összes többi modul az éltető energiát. Ha nincs energia, akkor a nyersanyagok kitermelése is azonnal leáll. Minél magasabb a szolármodul szintje, annál több áramot képes termelni.
    • Ha felépítesz egy új modult, ám a működtetéséhez nem termelsz elég energiát, akkor az új modul gyakorlatilag semmit sem ér, mert nem képes ellátni a feladatát. Egész addig nem fog működni, amíg a szolármodult ki nem építed annyira, hogy elegendő energiát termeljen.
    • Ha kevés az energia, természetesen bármikor kikapcsolhatod az egyik berendezést, hogy egy kis energiát takaríts meg. De azért ez csak szükségmegoldás.
  • A szolármodul energiatermelése szintenként:

    1. 170
    2. 210
    3. 270
    4. 350
    5. 450
    6. 570
    7. 710
    8. 870
    9. 1050
    10. 1250
    11. 1470
    12. 1710
    13. 1970
    14. 2250
    15. 2550
    16. 2870
    17. 3210
    18. 3570
    19. 3950
    20. 4350
  • Transzportmodul
    • A transzportmodul arról gondoskodik, hogy a transzporterek a nyersanyagokat az űrhajóból a raktárba vagy a raktárból az űrhajóba szállítsák (erről további információ lejjebb).
    • Nagyon fontos! A hajóba küldendő transzport nem veszi figyelembe a prémium előfizetés +500 raktárát és a Leonov hazai pálya bónuszát (+1000 raktár)
  • Raktármodul
    • A raktárban helyezheted el az összes nyersanyagot, amelyeket később további fejlesztésekre és értékesebb nyersanyagok előállítására fordíthatsz.
    • A raktár kiépítésének célja az, hogy egyre több nyersanyagot tárolhass ott. A raktárnak különböző részei állnak rendelkezésre a különböző ércek raktározásához. A transzporter segítségével mindig hozzáférhetsz a raktáradhoz, akkor is, ha messze jársz éppen az űrhajóddal. (További információ lejjebb.)
Nyersanyagok előállítása és tárolása



Gyűjtők

A gyűjtőkbe kerül a bányákban kitermelt nyersanyag. Minél jobban kiépítesz egy gyűjtőt, annál több nyersanyagot képes eltárolni.

Figyelem: minél több nyersanyagot kell a gyűjtők bányáinak termelniük, annál több energiára van szükségük. Mielőtt a gyűjtőket kiépíted, mindig ellenőrizd az energiaellátást (lásd szolármodul).

A gyűjtők kiépítése nem megy egyik percről a másikra, türelmesnek kell lenned. A kiépítés során természetesen nem lehet ott nyersanyagokat tárolni. A gyűjtőket legfeljebb a 20. szintre építheted ki, ilyenkor a legmagasabb a nyersanyag-előállítás is.

Tipp: a kiépítést gyorsíthatod, ha hívsz néhány csillagközi szakértőt, akik némi uridiumért kezükbe veszik a projektet. Az azonnali építés díja mindig az építési folyamat szintjétől függ.

Ha a gyűjtő kiépítésének gyorsítása az építkezés kezdetén 100 uridiumba kerülne, akkor az építési idő felénél már csak 50 uridiumot kell fizetned a szakértőknek. Így ha bevállalod, hogy a gyűjtő egy részét te építed meg, és csak később kérsz segítséget, akkor jelentős összeget takaríthatsz meg.

Ahogy már említettük, a gyűjtők (azaz a bányák) energiát használnak fel. Az energiafelhasználás FOLYAMATOS, tehát független attól, hogy a gyűjtőt éppen építed vagy szorgalmasan termel. Ha nem akarod, hogy a gyűjtő energiát fogyasszon, akkor az egyetlen megoldás, ha kikapcsolod. Ha nem aktív, akkor nem folyik kitermelés. Ennek természetesen további következményei lesznek, ezért azt javasoljuk, hogy a gyűjtőket mindig csak annyira építsd ki, amennyit a szolármodul képes ellátni energiával.

A gyűjtők termelése szintenként:

1. 2.200
2. 7.400
3. 15.045
4. 24.890
5. 36.781
6. 50.604
7. 66.274
8. 83.720
9. 102.884
10. 123.715
11. 146.171
12. 170.212
13. 195.805
14. 222.919
15. 251.526
16. 281.600
17. 313.118
18. 346.059
19. 380.401
20. 416.126

Finomítók

A finomítókban folyik a nemesítés, amelynek során prometiumból, enduriumból és terbiumból kész ötvözeteket, duraniumot és prometidet állítanak elő.

Ha kiépítetted mind a három gyűjtőt, akkor nekiláthatsz az alapszintű finomítók kiépítésének. A finomítókat ugyan már korábban is felépítheted, de nincs túl sok értelme. Egy gyűjtő folyamatosan állítja elő a nyersanyagokat, míg egy finomító nyersanyagok híján értéktelen.

1 prometid előállításához 20 prometiumra és 10 enduriumra van szükség; 1 duranium előállításához pedig 10 enduriumra és 20 terbiumra. Finomításkor jó, ha ügyelsz néhány dologra. A prometid és a duranium előállítása csak addig folyik,

ha a nyersanyagok megfelelő mennyiségben állnak rendelkezésre (nyersanyag nélkül nincs finomítás),
ha a finomító működéséhez szükséges energia is rendelkezésre áll (lásd fent "szolármodul"),
ha a raktárban van elég hely a finomított anyagok raktározásához (egy teli raktárba nem fér be semmi).
Ha az előbbi feltételek közül bármelyik nem teljesül, akkor a finomító nem működik és megjelenik egy kis ikon, amely a hibát jelzi. Figyelj erre a jelre és lehetőség szerint intézkedj azonnal.

Ha az alpszintű finomítókat felépítetted, jöhet a bonyolultabb finomító, ahol a prometid és duranium ötvözetekből a xenomit nevű igen ritka nyersanyag segítségével automatikusan állítják elő az értékes promeriumot.

1 promerium előállításához szükséges:

10 duranium,
10 prometid
és 1 xenomit.
Ha nincs a raktáradban xenomit, de mégis szeretnéd folytatni az előállítást, akkor használd a xenomodult. Ez a modul képes egy anyagot előállítani, amellyel a xenomitot helyettesítheted. Az anyag előállításához azonban nagy energiabefektetésre van szükség.

A xenomodul már a játék kezdetén is rendelkezésre áll és a többi modulhoz hasonlóan a 20. szintig építhető ki.

A promeriumfinomítót a xenomodul szintjéig lehet felépíteni. Ha a modul elérte ezt a szintet, a továbbiakban már valódi xenomitot használ az előállításhoz. Ezért jó, ha figyelsz arra, hogy a xenomodul mindig ki legyen építve a megfelelő szintre.

A promerium az alapja a legjobb ötvözetnek, a sepromnak.

Seprom

Ez a vadonatúj nyersanyag a ma a világűrben megtalálható legértékesebb nyersanyag. A sepromot csak promeriumból lehet kinyerni. Ez a legkeményebb anyag a világon.

Ha sikerült 10 egység promeriumot előállítanod, akkor abból kinyerhetsz 1 egységnyi sepromot. Ez a különleges anyag a következőképpen használható fel:

Ha a lézert vagy a rakétát fejleszted vele, akkor 10 egységgel 60% kárbónusz érhető el. --> 1 seprom = 10 rakéta- vagy lézerlövés + 60% sebzés!
Ha a pajzs generátorokat fejleszted, akkor növekszik a következő 10 percen keresztül 40%-kal,a teljesítményük!
Egy jó adag seprom eldönthet egy évek óta folyó háborút! Ezért gondoskodj mindig arról, hogy legyen elég seprom a raktárban.

Transzportmodul

A transzportmodul arról gondoskodik, hogy a transzporterek a nyersanyagokat az űrhajóból a raktárba vagy a raktárból az űrhajóba szállítsák.

A nyersanyagokat úgy tudod az űrlaborba vagy a laborból az űrhajódra küldeni, ha elindítasz egy transzportert. A szállítás azonban mindig bizonyos ideig tart, (ez az idő prémium pilóták esetén 50%-kal rövidebb), ám a szállítás mindig gyorsítható uridiummal.



Fontos: egyszerre mindig csak egy szállítás folyhat. A transzportmodul nem fejleszthető, annak maximális szintje 1

Csak annyi nyersanyagot szállíthatsz az űrlaborból az űrhajódra, amennyi hely az űrhajód rakterében rendelkezésre áll. Amikor ezek a nyersanyagok megérkeznek, automatikusan hozzáadódnak az űrhajódon szállított többi nyersanyaghoz, így előfordulhat, hogy a raktér kapacitása rövid időre megduplázódik.

Példa: üres az űrhajód raktere és kérsz egy nagyobb szállítmányt az űrlaborból. Mialatt a rendelés úton van, szorgalmasan gyűjtöd tovább a nyersanyagot és megtelik a raktér. Amikor a szállítmány megérkezik, mégis hozzáadódik a rakományhoz. Mielőtt azonban új nyersanyagokat gyűjtesz be, először el kell távolítanod valamit a raktérből.

Ha egy szállítmányt az űrhajóból küldesz az űrlaborba, akkor az ottani raktárban szükség van megfelelő mennyiségű helyre. Ha azonban a nyersanyagok megérkezésekor nem fér be minden, akkor sem veszik el. Ilyenkor a nyersanyagok hozzáadódnak az adott raktárban levő nyersanyagokhoz, és a fölöslegből automatikusan ötvözetek készülnek.

Gyakran feltett kérdésekre a válaszok

A kezdet:

Nagyon fontos! Ha elkezdesz építeni valamit, majd visszavonod, nem kapod vissza a befektetett nyersanyagot és kreditet!

Legfontosabb,hogy a hajóból küldjetek 50 vagy 150 egységnyit a labornak,az alap nyersanyagokból. A képen látható példa szerint a transzport modulba beírod a mennyiséget.Kiválasztod az irányt,ez esetben a labor ikont(jobbra nyíl),és utána küldés/küldés azonnal gomb.



Gyűjtők

Amint megérkezett a nyersanyag a laborba a hajóból,el kell kezdeni a 3 db gyűjtő építését,a képen látható módon! Ha kiépültek,azonnal el kezdi termelni a 3 alap nyersanyagot!Amint termelt pár száz darabot el lehet kezdeni a modulok fejlesztését/építését.A raktár modulban mindig látod,miből mennyi van.



Ha kiépültek a gyűjtők akkor már nyersanyagot nem kell a hajóból küldeni mivel folyamatosan folyik a kitermelés.Csak ha gyorsítani akarjátok a folyamatot akkor küldjetek nyersanyagot a labornak.

TIPP:

Ha valaki véletlen a finomítókat építette fel elsőnek a gyűjtők helyett akkor kapcsolja ki mert az egyből elhasználja a hajóról beküldött nyersanyagot és így nem tudja fejleszteni a modulokat,alap nyersanyag hiányában!

A xenomodul,mint sokan rosszul tudják,nem termel xenomitot,hanem energiával pótolja azt! De ha a promerium finomitó magasabb szinten van min a xenomodul akor már nem tudja kiszolgálni,ezért ha van a raktárban akkor el fogja használni a xenomitott!Ezért inkább a xenomodul mindig eggyel nagyobb(vagy ugyan akkora)szintű legyen mint a promerium finomító!

Fegyverek fejlesztése

A fegyvereket játék közben, a kliens ablakában fejlesztheted. Ehhez rendelkezésre áll egy külön menü, ahol az adott ötvözetet egyszerűen a fejleszteni kívánt fegyverre húzhatod.


Felmerült néhány további kérdés az űrlaborral kapcsolatban, íme:

1. Hogyan lehet kikapcsolni az automatikus nemesítést?
  • A játékklienst megnyitva nyisd meg az opciókat
  • Vedd ki a pipát az "enable automatic Refining" lehetőségtől
  • Lépj ki a kliensből, majd vissza.
Ha nincs bent a pipa, akkor tedd be, frissítsd a klienst, majd végezd el újra fent leírtakat.

2. Hol fejleszthetem a fegyvereket és a meghajtókat?
  • A játékkliensbe belépve, a jobb felső sarokban található rakéta alakú ikonra kattintva.



Asztali nézet