Kezdetben érdemes próbákat csinálgatni.
A próbák feladatok, amelyek segíthetnek abban, hogy a játékot jobban megismerd. Ezenkívül, ha sikeresen kiálltad a próbát, jutalmat is kapsz. Ilyen külön feladatokra a Próbák menüpontban jelentkezhetsz. A megbízásokat sorrendben kell teljesíteni.
Egyidejűleg 3 próbát vállalhatsz el.
Teljesíthető két hasonló követelményű próba, viszont ha olyan feltételt teljesítesz amely két próbában is éppen aktuális, csak annál a próbánál íródik jóvá amelyik éppen ki van jelölve. A játékban a képernyő bal oldalán középen a fehér csillagra kattintva nyílik egy ablak, ez mutatja az elvállalt próbákat:
A próba ablak címsorában a 3 karika jelzi, hogy 3 próbát vállaltál el. Az egyik karikára kattintva aktiválható egy (másik) próba:
És javaslom a bónuszdobozok begyűjtését és az űrlabor fejleszlését.
A bónusz-dobozok kicsi, a világűrben szétszórt dobozok, amelyeknek a tartalma nagyon hasznos. A bónusz-dobozok minden térképen megtalálhatók.
A bónusz dobozok tartalmazhatnak:
- Lézer-lőszert (I vagy II. osztályú)
- Kreditet
- Uridiumot
- Jackpot-eurót a jackpotod számára
- Extra energia a GalaxyGates-hez
- Bankolási duplázó (vagy többszöröző) - ez igen ritkán fordul elő
Tipp: A PvP térképen (4-X) a normál tartalomnál 50%-kal nagyobb a bónusz dobozok tartalma (kivéve 4-4n és 4-5n, mert ott nincs bónusz doboz)
Az űrlabort űrpilótaként minden bizonnyal gyakran felkeresed, ez ugyanis a játék szempontjából egy központi hely, ahol a játék teljes felépítése áttekinthető. (Régebben a labor volt ezen az oldalon.) Az űrlaborban kezelheted az összes modult, olyan, mint egy irányítóközpont. Itt ellenőrizheted és határozhatod meg az építmények és a modulok működését.
Az űrlabor egyes elemei:
A szerkezet ki- és felépítése Amikor először lépsz be az űrlaborba, négy modult találsz ott, amelyeket már a játék kezdetén is használhatsz: a raktármodult, a szolármodult, a transzportmodult és az úgynevezett alapmodult. Kezdetben ezek a modulok mind 1. szintűek, de mindegyiket kívánságod szerint kiépítheted (legfeljebb a 20. szintig). A magasabb szint természetesen fejlettebb működést is jelent, ám a kiépítés ára egyre magasabb. Az 1. szintről a kettes szintre való fejlesztés még viszonylag olcsó, ám például a 19. szintről a 20. szintre való lépés jelentősen drágább. Minden kiépítéskor nő a fogyasztás is: több prometiumot, enduriumot, terbiumot és kreditet ill. uridiumot kell befektetned. A modulok A kezdő modulok (alapmodul, szolármodul, transzportmodul és raktármodul) az űrlabor alapjai, ezek nélkül nem viheted sokra a játékban. Tehát nem árt, ha fejlesztgeted és egy szemedet mindig rajta tartod. Ám ha igazán sikeres akarsz lenni, akkor nem elég a biztos alapokat lerakni. A modulok hatékonyságát igazán úgy használhatod ki, ha további fejlesztéseket indítasz el, ezekről lesz szó a továbbiakban. Ám először a legfontosabb információk az alapvető modulokról.
Gyűjtők A gyűjtőkbe kerül a bányákban kitermelt nyersanyag. Minél jobban kiépítesz egy gyűjtőt, annál több nyersanyagot képes eltárolni. Figyelem: minél több nyersanyagot kell a gyűjtők bányáinak termelniük, annál több energiára van szükségük. Mielőtt a gyűjtőket kiépíted, mindig ellenőrizd az energiaellátást (lásd szolármodul). A gyűjtők kiépítése nem megy egyik percről a másikra, türelmesnek kell lenned. A kiépítés során természetesen nem lehet ott nyersanyagokat tárolni. A gyűjtőket legfeljebb a 20. szintre építheted ki, ilyenkor a legmagasabb a nyersanyag-előállítás is. Tipp: a kiépítést gyorsíthatod, ha hívsz néhány csillagközi szakértőt, akik némi uridiumért kezükbe veszik a projektet. Az azonnali építés díja mindig az építési folyamat szintjétől függ. Ha a gyűjtő kiépítésének gyorsítása az építkezés kezdetén 100 uridiumba kerülne, akkor az építési idő felénél már csak 50 uridiumot kell fizetned a szakértőknek. Így ha bevállalod, hogy a gyűjtő egy részét te építed meg, és csak később kérsz segítséget, akkor jelentős összeget takaríthatsz meg. Ahogy már említettük, a gyűjtők (azaz a bányák) energiát használnak fel. Az energiafelhasználás FOLYAMATOS, tehát független attól, hogy a gyűjtőt éppen építed vagy szorgalmasan termel. Ha nem akarod, hogy a gyűjtő energiát fogyasszon, akkor az egyetlen megoldás, ha kikapcsolod. Ha nem aktív, akkor nem folyik kitermelés. Ennek természetesen további következményei lesznek, ezért azt javasoljuk, hogy a gyűjtőket mindig csak annyira építsd ki, amennyit a szolármodul képes ellátni energiával. A gyűjtők termelése szintenként: 1. 2.200 2. 7.400 3. 15.045 4. 24.890 5. 36.781 6. 50.604 7. 66.274 8. 83.720 9. 102.884 10. 123.715 11. 146.171 12. 170.212 13. 195.805 14. 222.919 15. 251.526 16. 281.600 17. 313.118 18. 346.059 19. 380.401 20. 416.126 Finomítók A finomítókban folyik a nemesítés, amelynek során prometiumból, enduriumból és terbiumból kész ötvözeteket, duraniumot és prometidet állítanak elő. Ha kiépítetted mind a három gyűjtőt, akkor nekiláthatsz az alapszintű finomítók kiépítésének. A finomítókat ugyan már korábban is felépítheted, de nincs túl sok értelme. Egy gyűjtő folyamatosan állítja elő a nyersanyagokat, míg egy finomító nyersanyagok híján értéktelen. 1 prometid előállításához 20 prometiumra és 10 enduriumra van szükség; 1 duranium előállításához pedig 10 enduriumra és 20 terbiumra. Finomításkor jó, ha ügyelsz néhány dologra. A prometid és a duranium előállítása csak addig folyik, ha a nyersanyagok megfelelő mennyiségben állnak rendelkezésre (nyersanyag nélkül nincs finomítás), ha a finomító működéséhez szükséges energia is rendelkezésre áll (lásd fent "szolármodul"), ha a raktárban van elég hely a finomított anyagok raktározásához (egy teli raktárba nem fér be semmi). Ha az előbbi feltételek közül bármelyik nem teljesül, akkor a finomító nem működik és megjelenik egy kis ikon, amely a hibát jelzi. Figyelj erre a jelre és lehetőség szerint intézkedj azonnal. Ha az alpszintű finomítókat felépítetted, jöhet a bonyolultabb finomító, ahol a prometid és duranium ötvözetekből a xenomit nevű igen ritka nyersanyag segítségével automatikusan állítják elő az értékes promeriumot. 1 promerium előállításához szükséges: 10 duranium, 10 prometid és 1 xenomit. Ha nincs a raktáradban xenomit, de mégis szeretnéd folytatni az előállítást, akkor használd a xenomodult. Ez a modul képes egy anyagot előállítani, amellyel a xenomitot helyettesítheted. Az anyag előállításához azonban nagy energiabefektetésre van szükség. A xenomodul már a játék kezdetén is rendelkezésre áll és a többi modulhoz hasonlóan a 20. szintig építhető ki. A promeriumfinomítót a xenomodul szintjéig lehet felépíteni. Ha a modul elérte ezt a szintet, a továbbiakban már valódi xenomitot használ az előállításhoz. Ezért jó, ha figyelsz arra, hogy a xenomodul mindig ki legyen építve a megfelelő szintre. A promerium az alapja a legjobb ötvözetnek, a sepromnak. Seprom Ez a vadonatúj nyersanyag a ma a világűrben megtalálható legértékesebb nyersanyag. A sepromot csak promeriumból lehet kinyerni. Ez a legkeményebb anyag a világon. Ha sikerült 10 egység promeriumot előállítanod, akkor abból kinyerhetsz 1 egységnyi sepromot. Ez a különleges anyag a következőképpen használható fel: Ha a lézert vagy a rakétát fejleszted vele, akkor 10 egységgel 60% kárbónusz érhető el. --> 1 seprom = 10 rakéta- vagy lézerlövés + 60% sebzés! Ha a pajzs generátorokat fejleszted, akkor növekszik a következő 10 percen keresztül 40%-kal,a teljesítményük! Egy jó adag seprom eldönthet egy évek óta folyó háborút! Ezért gondoskodj mindig arról, hogy legyen elég seprom a raktárban. Transzportmodul A transzportmodul arról gondoskodik, hogy a transzporterek a nyersanyagokat az űrhajóból a raktárba vagy a raktárból az űrhajóba szállítsák. A nyersanyagokat úgy tudod az űrlaborba vagy a laborból az űrhajódra küldeni, ha elindítasz egy transzportert. A szállítás azonban mindig bizonyos ideig tart, (ez az idő prémium pilóták esetén 50%-kal rövidebb), ám a szállítás mindig gyorsítható uridiummal. Fontos: egyszerre mindig csak egy szállítás folyhat. A transzportmodul nem fejleszthető, annak maximális szintje 1 Csak annyi nyersanyagot szállíthatsz az űrlaborból az űrhajódra, amennyi hely az űrhajód rakterében rendelkezésre áll. Amikor ezek a nyersanyagok megérkeznek, automatikusan hozzáadódnak az űrhajódon szállított többi nyersanyaghoz, így előfordulhat, hogy a raktér kapacitása rövid időre megduplázódik. Példa: üres az űrhajód raktere és kérsz egy nagyobb szállítmányt az űrlaborból. Mialatt a rendelés úton van, szorgalmasan gyűjtöd tovább a nyersanyagot és megtelik a raktér. Amikor a szállítmány megérkezik, mégis hozzáadódik a rakományhoz. Mielőtt azonban új nyersanyagokat gyűjtesz be, először el kell távolítanod valamit a raktérből. Ha egy szállítmányt az űrhajóból küldesz az űrlaborba, akkor az ottani raktárban szükség van megfelelő mennyiségű helyre. Ha azonban a nyersanyagok megérkezésekor nem fér be minden, akkor sem veszik el. Ilyenkor a nyersanyagok hozzáadódnak az adott raktárban levő nyersanyagokhoz, és a fölöslegből automatikusan ötvözetek készülnek. Gyakran feltett kérdésekre a válaszok A kezdet: Nagyon fontos! Ha elkezdesz építeni valamit, majd visszavonod, nem kapod vissza a befektetett nyersanyagot és kreditet! Legfontosabb,hogy a hajóból küldjetek 50 vagy 150 egységnyit a labornak,az alap nyersanyagokból. A képen látható példa szerint a transzport modulba beírod a mennyiséget.Kiválasztod az irányt,ez esetben a labor ikont(jobbra nyíl),és utána küldés/küldés azonnal gomb. Gyűjtők Amint megérkezett a nyersanyag a laborba a hajóból,el kell kezdeni a 3 db gyűjtő építését,a képen látható módon! Ha kiépültek,azonnal el kezdi termelni a 3 alap nyersanyagot!Amint termelt pár száz darabot el lehet kezdeni a modulok fejlesztését/építését.A raktár modulban mindig látod,miből mennyi van. Ha kiépültek a gyűjtők akkor már nyersanyagot nem kell a hajóból küldeni mivel folyamatosan folyik a kitermelés.Csak ha gyorsítani akarjátok a folyamatot akkor küldjetek nyersanyagot a labornak. TIPP: Ha valaki véletlen a finomítókat építette fel elsőnek a gyűjtők helyett akkor kapcsolja ki mert az egyből elhasználja a hajóról beküldött nyersanyagot és így nem tudja fejleszteni a modulokat,alap nyersanyag hiányában! A xenomodul,mint sokan rosszul tudják,nem termel xenomitot,hanem energiával pótolja azt! De ha a promerium finomitó magasabb szinten van min a xenomodul akor már nem tudja kiszolgálni,ezért ha van a raktárban akkor el fogja használni a xenomitott!Ezért inkább a xenomodul mindig eggyel nagyobb(vagy ugyan akkora)szintű legyen mint a promerium finomító! Fegyverek fejlesztése A fegyvereket játék közben, a kliens ablakában fejlesztheted. Ehhez rendelkezésre áll egy külön menü, ahol az adott ötvözetet egyszerűen a fejleszteni kívánt fegyverre húzhatod. Felmerült néhány további kérdés az űrlaborral kapcsolatban, íme: 1. Hogyan lehet kikapcsolni az automatikus nemesítést?
2. Hol fejleszthetem a fegyvereket és a meghajtókat?
|